logo Diretorio

Scientific journals Brazilian Journalism Research (Online)
Please use this identifier to cite or link to this item: http://preprints.ibict.br/handle/1618034/45
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.editorSeixas, Lia-
dc.creatorPaes, Paula de Souza-
dc.creatorAciolly, Gil-
dc.date2020-06-29-
dc.date.accessioned2020-06-29T19:00:58Z-
dc.date.available2020-06-29T19:00:58Z-
dc.identifier.issn1981-9854pt_BR
dc.identifier.urihttp://preprints.ibict.br/handle/1618034/45-
dc.description.abstractThe use of audiovisual language has become an imperative in newspaper companies. This article aims to problematize the production and distribution of videos by printed newspapers considering the continuities and discontinuities of these experiments. Through interviews with reporters and editors of the newspapers Diário de Pernambuco and Jornal do Commércio, the new challenges that face the journalistic practice are questioned, either by the plural routines and actors who assume the image and sound in the production of the written text, or through the strategies plurals of the use of audiovisual in digital networks, either through plural interests that seek to monetize these strategies. In addition to the technological aspect that the use of video highlights, the research demonstrates the plurality of: practice, actors and interests at stake.en
dc.languagePortuguêspt_BR
dc.titleAudiovisual narratives of newspapers in Brazil under experimentation course (in Portuguese)en
dc.title.alternativeAs narrativas audiovisuais da imprensa escrita no Brasil em curso de experimentaçãopt
dc.identifier.doi10.25200/preprint2020002pt_BR
dc.publisher.countryBrazilpt_BR
dc.subject.keywordsVideoen
dc.subject.keywordsNewspapersen
dc.subject.keywordsExperimentsen
dc.subject.keywordsDiário de Pernambucoen
dc.subject.keywordsJornal do Commércioen
dc.description.abstractalternativeO uso da linguagem audiovisual tem se tornado um imperativo nas empresas jornalísticas. Este artigo tem por objetivo problematizar a produção e distribuição de vídeos por jornais impressos levando em conta as continuidades e descontinuidades dessas experimentações. Através de entrevistas com repórteres e editores dos jornais Diário de Pernambuco e Jornal do Commércio aborda-se os novos desafios que atravessam a prática jornalística seja pelas rotinas e atores plurais que assumem a imagem e o som na produção do texto escrito, seja através das estratégias plurais do emprego do audiovisual nas redes digitais, seja através dos interesses plurais que buscam monetizar essas estratégias. Para além do aspecto tecnológico que o uso de vídeo evidencia, a pesquisa demonstra a pluralidade de: prática, atores e interesses em jogo.pt
dc.subject.keywordsalternativeVídeopt
dc.subject.keywordsalternativeJornais Impressospt
dc.subject.keywordsalternativeExperimentaçõespt
dc.subject.keywordsalternativeDiário de Pernambucopt
dc.subject.keywordsalternativeJornal do Commérciopt
dc.description.referencePaes, Paula de Souza; Aciolly, Gil (2020). As narrativas audiovisuais da imprensa escrita no brasil em curso de experimentação (preprint submetido a: Brazilian Journalism Research). EmeRI - Emerging Research Infor- mation. DOI: 10.25200/preprint2020002.pt_BR
dc.title.journalBrazilian journalism research (Online)pt_BR
dc.identifier.urlhttps://bjr.sbpjor.org.br/bjrpt_BR
dc.publisher.nameAssociação Brasileira de Pesquisadores de Jornalismo (SBPjor)pt_BR
dc.relation.informationservicesLatindex-Catálogo 2.0pt_BR
dc.relation.informationservicesScopuspt_BR
dc.relation.informationservicesOasisbr (Portal Brasileiro de Publicações Científicas em Acesso Aberto)pt_BR
dc.relation.informationservicesREDIB (Red Iberoamericana de Innovación y Conocimiento Científico)pt_BR
dc.subject.abecclassificationComunicaçãopt_BR
Appears in Collections:Brazilian Journalism Research (Online)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
EmeRI19819854a20n002.pdf599.49 kBAdobe PDFView/Open